Ronald de Neef

Verandering is belangrijk, immers zonder verandering geen ontwikkeling en zonder ontwikkeling geen groei. Mijn karakter kenmerkt zich door afwisseling, dynamiek en ontwikkeling in de ruimste zin van het woord. Dit vind ik in het motorrijden, op de tennisbaan en bij bootcamp. Maar ik ben ook rust en regelmaat, wat zich uit in mijn gezinsleven met twee zoons en echtgenote Denise.

In mijn loopbaan heb ik de dynamiek en afwisseling gevonden in de technische en industriële dienstverlening. Hierbij ben ik altijd als MT-lid betrokken geweest bij commerciële focus, verandertrajecten en verbeteringen van de operationele resultaten.

Enkele persoonlijke eigenschappen die mij worden toegedicht:

  • Open, eerlijk, betrokken, authentiek, betrouwbaar en integer
  • Sterk in analyse, leggen van verbanden en (constructief) kritisch
  • Goed schakelen en aansluiten op de diverse niveau’s in de organisatie, met visie en overtuiging
  • Gedreven, besluitvaardig, zelfstandig, initiator, loyaal, wendbaar, doorzetter met passie
  • Teamspeler met (mens- en resultaatgericht) leiderschap dat verbindt en enthousiasmeert
  • Sterk in planning en organiseren
  • Pragmatisch, hands-on, daadkrachtig, denken in oplossingen
  • Initiator en realisator veranderingen (continuous improvement, operational excellence)
  • Profilering door inhoud, prestatie, persoonlijkheid, samenwerking, relatie en vertrouwen
Lees verder

Bij mijn werkzaamheden houd ik altijd rekening met de wensen en eisen van zowel opdrachtgever als diens werknemers. Helder communiceren over -inspirerende- doelstellingen en resultaten, mensen een duidelijk  kader, ruimte en vertrouwen bieden zijn kenmerken van mijn handelswijze.

De juiste persoon op de juiste plaats, ontwikkeling van diens talenten, beschikbaar stellen van juiste middelen en gereedschappen leveren resultaatverbetering op. Wanneer mensen zich gewaardeerd voelen en gefaciliteerd zijn, komt dit de servicegerichtheid naar klanten, kwaliteit én resultaten ten goede.

Met mijn ervaringen bij (installatie-)technische bedrijven op gebied van (field-)services kan ik jouw organisatie ondersteunen bij veel facetten rondom deze dienstverlening. Je kunt hierbij denken aan calculatie, servicedesk, orderverwerking, werkvoorbereiding, planning, maar ook het inrichten van uw processen waar ICT en operatie samenkomen. Denk hierbij aan procesontwikkeling bij SAP-implementatie.

Eerder in mijn loopbaan heb ik onder andere zorg gedragen voor verhoging van de inzetbaarheid en efficiency van de buitendienst (verlaagd ziekteverzuim, verbetering verhouding reis-/werktijd) en het verbeteren van de kwaliteit van preventief onderhoud en daarmee het terugdringen van storingen (resultaatsverbetering binnen prestatie-contracten).

Met kennis, ervaringen, enthousiasme en met humor help ik je organisatie graag met het realiseren van veranderingen, verbeteren van de resultaten en het behalen van je doelstellingen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik bespreek ze graag met je.

De Neef Interim Management - Personeel op kantoor

Werkervaring

Procesmanager Operationeel Manager Transitie (a.i.)

FACILICOM SOLUTIONS
Jan. 2017 – Heden
Realiseren van diverse verandertrajecten rondom procesoptimalisatie. Zowel initiatie en ontwikkeling alsmede implementatie en coaching van de medewerkers. Daarnaast (gedelegeerd-) proceseigenaar Operatie.

Procesmanager Planning (a.i.)

FACILICOM SOLUTIONS
Sept. 2016 – Jan. 2017
Samenstellen van planningsafdeling, inrichten processen, benoemen van verantwoordelijkheidsgebieden en demarcaties.
Ontwikkelen en implementeren van KPI’s.
Voorts deelnemer ontwikkelteam ICT (Fino) ten aanzien van SAP, Axxerion en Ortec.

Manager Operations Customer Support (a.i.)

BREIJER BOUW EN INSTALLATIE
Maart 2016 – Sept. 2016
Aansturing afdeling Customer Support en begeleiden integratie Servicedesk & Planning
tussen Breijer Contract Onderhoud en Facilicom Solutions.

Manager Operations Retail (a.i.)

BREIJER BOUW EN INSTALLATIE
Nov. 2015 – Maart 2016
Aansturing afdeling Retail (Breijer Contract Onderhoud). Begeleiden integratie diverse ICT-toepassingen bij veranderende processen.

Interim Manager & eigenaar

DE NEEF INTERIM MANAGEMENT
Dec 2015 – Heden

Lees verder

Bedrijfsleider Technisch Beheer (Grootkeukens)

VAN DORP INSTALLATIES B.V.
Jan. 2015 – Nov. 2015
Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering op de afdeling Technisch Beheer Grootkeukens (landelijke dienstverlening);
Legt verantwoording af aan Vestigingsdirecteur (VD);
Ontwikkelt met Vestigingsdirecteur meerjarig (commercieel-/operationeel-) vestigingsbeleid;

  • Directe aansturing Technisch Beheerders, Verkoop en Planning (9 FTE).
  • Indirecte aansturing servicemonteurs (ca. 25 FTE);
  • Onderhoud contact met klanten en leveranciers.
  • Beheer en uitbreiding van het klantenbestand van de afdeling.
  • Realiseren van omzet- en margedoelstellingen van de afdeling,
  • Opstellen en bewaken van afdelingsbegroting;
  • Verantwoordelijk voor het welzijn van de medewerkers van de afdeling;
  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit (vakinhoudelijk en klantgericht) van medewerkers en geleverd werk;
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren, bewaken en controleren van alle processen binnen Technisch Beheer;
  • Naleven van voorschriften / procedures op het gebied van kwaliteit, Arbo, milieu en veiligheid. In dat kader uitvoeren van werkplekinspecties en organiseren van maandelijkse toolbox.

 

Hoofd Services

KROPMAN INSTALLATIETECHNIEK B.V
Maart 2011 – Dec. 2014

  • Rapporteert aan Vestigingsmanager (VM);
  • Ontwikkelt met VM meerjarig (commercieel-/operationeel-) vestigingsbeleid;
  • Stuurt operationeel niveau servicemedewerkers (monteurs, werkvoorbereiders, ca. 32 FTE);
  • Faciliteert medewerkers tav benodigde middelen en opleiding;
  • Verantwoordelijk voor ‘juiste man, juiste plaats’, hanteren, uitdragen van personeelsbeleid;
  • Stuurt op ontwikkeling van kennis, kunde en gedrag;
  • Verantwoordelijk voor het implementeren, bewaken en controleren van alle processen op het gebied van operationele Services (operational excellence);
  • Bevordert het werken volgens de geldende procedures, normen en veiligheidsvoorschriften;
  • Onderhoud contact met klanten (i.c.m. contractmanagement) en leveranciers.

Lees verder op LinkedIn

Opleiding

LEAN/Six-sigma Greenbelt

NCOI
2017
Kwaliteitsmanagementbenadering om o.a. operationele processen te verbeteren.

Masterclass Creativiteit & Innovatie

CREATIEVE KOPPEN
Feb. 2017
Hoe creativiteit en innovatie te ontwikkelen en te borgen binnen de organisatie.

VCA voor Operationeel Leidinggevenden

VANNEAU GROEP & PARTNERS
2013

Time management voor leidinggevenden

NCOI
2010

‘Bibit’ Managementleergang

PALUKA (ISM STORK INDUSTRY SERVICES)
2007 – 2008
Gericht op Personal Development & Leiderschap.

LEAN/Six-sigma Yellowbelt

STORK ACADEMY
2007
Kwaliteitsmanagementbenadering om o.a. operationele processen te verbeteren.

Lees verder

Young Executive Course, “Leadership for Growth”.

TIAS BUSINESS SCHOOL
2007
Managementleergang op gebied van Marketing, Finance, Leadership en Personal Development

NIMA Sales-A

ISBW
2001 – 2002

Technische Bedrijfskunde  (HBO/Bachelor)

HOGESCHOOL VAN AMSTERDAM
1996 – 1999

MTS Werktuigbouwkunde

MBO COLLEGE ALMERE
1991 – 1996

cropped-De-Neef-logo.png

© 2018  De Neef Interim Management

e. ronald@deneef-im.nl  •  t. +31 (0) 6 57 59 16 68


Designed & Developed by Targad
Neem contact op!

Je ontvangt binnen 24 uur een reactie

Not readable? Change text. captcha txt